13 Aralık 2012 Perşembe

AYVALIK GEZİ NOTLARI


Herkese merhabalar.
  Biliyorum bu yayın için biraz geç kaldım ama hazır havalar bu kadar kapalı ve soğukken,belki içimiz biraz ısınır.Geçtiğimiz bayram nereye gittiğimizi bilmeden düşmüştük yollara,tabi aklımızda birkaç yer vardı,onlardan biri de Balıkesir ayvalık'tı, o ayrı :)
  Bu tatil bizim çekirdek aile olarak çıktığımız ilk tatildi.Avare avare yolumuz üzerindeki birçok şehri,beldeyi gezdik.Ama bir türlü yayınlamak kısmet olmadı,kısmet bugüneymiş diyelim ,)



 Marmara bölgesinin İstanbul'dan sonra (doğduğum,yaşadığım yer başka tabi ki;) en sevdiğim illerinden biridir Balıkesir,Ayvalık ise balıkesir'in ege bölgesinde kalan ilçelerinden biridir ve en güzelidir.Daha evvel gitme imkanınız oldu mu bilmiyorum ama yolunuz mutlaka düşmeli bu güzel ilçeye.Gezilmeye değer harika bir yer.




Yaz mevsiminde ya da bayramda gidecekseniz mutlaka rezervasyon yaptırın derim.Yoksa bizim gibi açıkta kalma korkusu yaşarsınız.Son anda bir otel bulamasaydık ilk geceyi araba da geçirmek zorunda kalacaktık :)Neyse ki son anda bir otel bulduk da sokak da kalmaktan kurtulduk.




Tabi aynı şey plajlar içinde geçerli,sabah erken kalkamazsanız,melesef o koskoca plajda yer bulamamak işten bile değil ki biz bunu da yaşadık.Sarımsaklı plajı hınca hınç dolu olunca ,bizde birkaç kişinin önerisiyle badavut sahiline gititik.İyiki de öyle yapmışız çünkü çok sakin tam bir aile plajıydı.Tek kusuru su buz gibi,o havada bu kadar soğuk bir deniz hiç görmemiştim.Dışarıda terden,sıcaktan helak olurken,denize girdiğinizde resmen titriyorsunuz.İtiraf ediyorum ben bu nedenle denize pek girmedim,dondum yahu :)
  Ama fotoğrafta da görüldüğü üzere yağız denizden hiç ayrılmadı,demek suyun soğukluğu onu hiç etkilemedi.



Her yer zeytin ağaçlarıyla kaplı,zaten en büyük gelir kaynaklarından biri de zeytinmiş,bir diğeri ise tabi ki turizm.




Çarşısında gezip hediyelik ve çeyizlik eşyalarda alabilirsiniz ki,almadan olmaz.İllaki her gittiğim yerden bir şeyler almalıyım,yoksa oradan ayrılamam ,eminim siz de benden çok farklı değilsiniz.






Çok da güzel bir lunaparkı vardı,uğramadan,eğlenmeden olmazdı,biz de öyle yaptık.
NE YENİR NE İÇİLİR ?



Fotoğrafta göründüğü üzere dondurma külahlarını kendileri yapıyorlar,waffle makinesi gibi bir makineleri var,hamuru döküp pişiriyorlar ve külah şeklindeki aletle şekil veriyorlar.




  Mesela damla sakızlı dondurma yiyebilirsiniz,üstteki külahlarla daha bir güzel oluyor aklınızda bulunsun.Dondurmayla arası pek iyi olmayan ben bile çok beğendim.




  Tabi ki ayvalık tostu yemeden dönmeyin.Gerçi artık her yerde ayvalık tostu bulmak mümkün ama yerinde yemeden olmaz.Ancak ayvalık'ta bile,her yerde güzel bir tost yemek mümkün değil,malesef onu'da değiştirip,bozmuşlar.Yine de iyi yapan yerler var.




 Vee nefis bir lokma yemeden dönmeyin derim.Sokaklarda seyyar olarak bile satılıyor ve çok güzel yapıyorlar.

Bugünlük de benden bu kadar tekrar hepimize mutlu haftalar,Sağlıcakla kalın...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder